Digital stadsrundvandring i Varberg

Folkuniversitetets projekt för Folkbildningsrådet 2012

Nu startar projektet


Projektet som vi kommer att driva heter ”digital rundvandring i Varberg”. Vi har fått projektmedel ifrån Folkbildningsrådet för att ta fram detta vilket vi är väldigt glada för! Nu sitter jag på projektledarträff och inspireras av alla tankar och idéer inom det flexibla lärandet. Jag är väldigt glad över att se hur snabbt tänkandet det flexibla lärandet har utvecklats. För två år sedan drev jag ett projekt för Folkbildningsrådet som handlade om mobilt lärande, och då var jag den enda som ens snuddade vid det området, annars var det enbart fokus på plattformar och utformning av kurser i bland annat first class. På denna projektledarträffen är det flera stycken som pratar om att skapa mobilapplikationer eller arbeta med wikis och geocaching. Jag är djupt imponerad över att folkhögskolorna och studieförbunden har kommit så mycket längre på bara två år! Och att man dessutom tänker på att lägga fokus på pedagogiken och inte enbart tekniken!

Single Post Navigation

Kommentera

